Wednesday 30 March 2011

3 hari 2 malam di felda sungai tekam

perghh... tajuk mcm g honeymoon je kan... tapi sebenarnya adalah program anak angkat kt sungai tekam, pahang..... klu nk honeymoon lmbt lah... heheh p.we xada... klu nk g honeymoon pn mesti lah tempat yang cantik n menarik x kira  dalam or luar negara kn btl x kwn2 semua... eeeee dh melalut lah plak ni...
jom fokus kt tajuk utama iaitu 3 hari 2 malam di felda sungai tekam, pahang.

Bertolak dari UUM kul 2.00 pagi... hehehe lambat kita org semua bertolak... hhmmm tgu bas pnya pasal lah... janji kul12.00 mlm tapi dtg kul 2... xpe lah janji bas datang gak....aku, ekin, ema, nani n intan duk kt dpp tradewinds kita pn lambat gak turun  dri bilik... sebab DAUS  (presiden persada) lupe nk msj ckp bas dh smpai kt dpp kita org....kita org ape lg belari lah menuju kt bas 2... sorg2 bukan main banyak lg beg termasuk lah aku... biasa lah first time nk join program ni x thu nk bwa ape....


ni nk cite plak kejadian dalam hehehe.... kita org duk dkt2... tapi ekin lah special dpt duk dgn presiden persada... hehehe...mula naik diam je... sebab x kenal lg kwn2 1 bas.....dah lama ckit dalam bas bru lah riuh bas 2 dgn gelak tawa n nyanyian kwn2... dah x segan dah.. x kenal still blh borak bertepuk tampar....ketawa smpai x ingat dunia.... rumate aku ema, hobi dia suka nyanyi... ape lg bila dalam bas 2 ada set karoke... mula2 x nk nyanyi bila kita org paksa dia nyanyi bru lah g.... terus pindah dduk kt depan... ema, maznah, ida berkaroke smpai pg xthu lah kul berape dia org nyanyi sebb aku dh tido... hehehe.....tapi yang x best nya bas 2 slow n buat aku mabuk... aku rasa first time aku mabuk naik bas.....


dh smpai pahang... hhmmmm penat sgt2... skit semua 1 badan... tapi yang bestnya kita p jalan2 dlu seblm g ke feldsa sungai tekam.... nk thu g mana tgk gmbar ni.....


thu kan bukit gambang water park...... kita org semua main smpai x ingat dunia.... kt cini seronok sgt2... smpai rumate aku nyaris lemas main air..... x puas lg sebenar nya main air tapi ape kn daya ada tugas yang perlu diselesaikan....


dalam menuju ke felda sungai tekam 2 perrghhh.... jln dia berliku2... mak ai takut nya aku..... n kali 2 gak aku mabuk lg... rasa pening, mual n rasa nk muntah tapi terpaska tahan lah kn dlm bas.... nasib baik aku ada bwa asam... rsa lega lah ckit makan asam terus tido.... sedar je aku dh smpai kt felda sungai tekam..... org ckp dari bukit gambang water park ni ambik masa 2 jam.....  kt sna kami disambut bagai pengantin.... jom tgk gmbr ni....

bangga gler siot...... turun je bas kami dismbut dgn bunga mangga n bunga telur.... pas2 kami diarak ke balai raya dengan selawat... terharu btl... siap renjis bunga rampai lg... pengalaman x blh lupakan....kami smpai sna pn lambat....siap dgr ucapan selamat dtg kami diberi family angkat....


setiap family angkat dapat 2 org anak angkat... ni family angkat aku.... puan maznah atau dikenal dengan panggilan mak long...
Akma , mak n aku...
mak angkat aku sungguh peramah.... mlm 2 aktiviti pertama ialah g masjid solat berjemaah n dengar ceramah.... bila time dgr ceramah lah yang mls ni... mcm2 ragam org semua bila time ceramah mula... ada yg menguap, ada yang berborak, ada yang tido, ada yang asyik tgk jam termasuk lah aku... maklum lah bru smpai penat sgt2 masa 2 fikir nk mkn n tido je.....terbayang2 mak angkat msak.... 


keesokkan hari nya.... kami dia arah berkumpul di balai raya.... kami di bahagikan dua kumpalan... 1 kumpulan 10 org jadi fasi n yang lebihnya bt gotong-royong....  kami semua bertolak lah g ke sekolah rendah kebangsaan felda sungai tekam....jadi fasi untuk budak2 darjah 4,5,6... jadi x blh lah nk garang... kena jadi budak lah.... kt situ lah kita org kenal dgn bdk2 UPNM..... semua nya hencem2.... blh cair tgk dia org  badan tegap semua nya.....x larat dh nk taip... ko org semua tgk gmbar ni ye...










ala byk lg gmabr nk masukan tapi lmbt lah plak line ni... xpe lah.... seronok sgt2.... cite ni x habis lg...nnt smbung part 2 plak ye..... tguuuuu...........















No comments:

Post a Comment