Thursday 16 June 2011

cerita kat rumah...

hai semua kwn dah lama x buka blog....... ni aku muncul kembali.... biasa lah klu duk kt rumah x ada internet susah sikit lah nk on9......
nk cerita pasal aku kt rumah...... biasa lah aku klu duk rumah kej nya asyik makan je besarkan badan je... malas nk cri keja....hehehehe...
ada cerita lucu yang berlaku kt rumah...... pada suatu hari.....hehehe mcm nak mula bercerita kisah dongeng lah plak...... gini cite nya..... mak aku suruh aku suap makan kt anak sedara aku..... nama dia siti aisyah , baru umur 1 tahun 5 bulan......
mai kita tgk gmbr dia.....

comel x anak sedara aku ni......ada x comel macam aku...hehehehe.... jom sambung cerita lagi..... aku angkat lah dia duduk kt meja makan... aku tinggal lah dia jap g ambik nasi..... pas2 aku jalan lah g kt meja makan 2 balik... masa 2 mak aku ada kt dapur nk kemas dapur.... aku duduk lah sebelah dia.... nasi 2 panas lagi.... aku pn tiup2 lah bagi sejuk sikit.... cian plak dia nk makan panas..... tapi tangan dia dh capai dulu nasi 2..... dengan selamber nya dia suap kt mulut dia..... aku pn jerit..... siti panas 2..... dia senyum je sambil mulut dia muncung ke depan menandakan panas......aku letak lah kuah sikit.... kuah 2 warna merah dia pn cakap lah kt aku das2 biasa lah budak 1 tahun lebih cakap pelat lah sikit...nasib baik aku faham ape dia cakap...... padahal kuah 2 warna je merah tapi manis xpedas pn pandai je si kecik ni cakap pedas... aku pn cakap x pedas pn...tengok cik makan x pedas pn....... aku suapkan lah kat dia nasi 2 dia cakap xboh2... ok lah xboh xpe lah.....aku suap lah lagi tapi dengan nasi kosong je..... budak kecik 2 pn cakap xboh gak..... aku nak makan sendiri lah plak....klu dia makan sendiri mesti bersepah lah dia buat nnt... aku pn biar je lah dia makan sendiri... lantak lah  nk bersepah pn...... nnt mama dia yang kemaskan...hehehe.... pas2 datang lah plak mak aku bagi kan air untuk si kecik 2... siti ni klu nampak air asyik nak minum je lah pas2 nak celuk nasi dalam air 2..... aku pn marah sambil tangan aku suap nasi kat dia..... siti pn cakap xboh2...banyak kali gak aku paksa..... pas2 dia pn nangis sambil turun sendiri dari kerusi yang kami duduk 2..... sambil dia menangis dia membebel..... aku x thu lah ape yang dia membebel.... lama gler dia membebel........aku tanya mak aku ape dia membebel x habis2 lah.....mak aku pn x faham..... aku pn gelak lah dengan mak aku..... mak aku cakap kecik2 dah pandai membebel kalah mak..... aku ape lagi ketawa gler2 lah dengar yang mak aku cakap 2......

No comments:

Post a Comment