Tuesday 10 May 2011

TENTANG AKU

asslamualaikum semua.......
dah lama ada blog baru aku nk cerita tentang diri aku....hehehe jangan marah ye....
nama family aku...
ayah = mustafa
mak = hasnah
abang = shamsul firdaus
kakak = shamsiah
aku  = suriani
adik = syazlinda
adik = syafiqah
adik bongsu = syaiful


aku adalah anak ke-3 dari 6 orang adik-beradik.... semua ahli family aku bermula dengan huruf ''s'' kecuali ayah dengan mak aku.....aku x tahu lah kenapa ayah dan mak aku pilih huruf ''s''.... aku x pernah tanya pun.... aku berasal dari terengganu..... aku dilahirkan pada 22/12 tahun x nk sebutlah nnt korang tahu plak umur aku... hehehehe.... aku seorang yang peramah, suka kacau adik2 aku, sukakan budak2 dan banyak lagi ar......abang dan kakak aku dah kawin...  sekarang tunggu aku je lah yang no 3 x kawin lagi..... adik2 aku x boleh kawin lagi selagi aku x kawin lagi... itu yang ayah n mak aku cakap.... nampaknya lama lagi lah adik2 aku nk tunggu aku kawin sebab aku mana ada p.we lagi......hehehehe......


aku sekarang belajar di universiti utara malaysia (uum) itu adalah 1 impian aku dan impian aku tercapai.... aku ingat lagi semasa  tunggu result stpm aku pernah tengok cerita kt tv1 tajuk dia terbang ke utara.... dalam cerita 2 dia tunjuk lah uum aku tengok cantik je uum dalam tv.... dari situ lah timbolnya impian nak belajar kat uum dan sekarang impian pun tercapai........ di uum bermacam suka-duka kisah aku, kisah percintaan, persahabatan dan macam2 lagi ar..... tapi xmau lah cerita.....bak kata siti nurhaliza '' biarlah rahsia''.....


ni nak cerita pasal aku...... aku ni memang suka kacau adik2 aku... kalau aku ada kat rumah  ni habis lah adik2 aku dia orang akan ketawa x henti2..... biasa lah aku akan tiru  gaya dia orang sampai aku kena marah... hehehehe...... biasalah dok jauh dari rumahkan klu balik pun kejap2 je... ni lah timenya aku kacau adik2 aku.... kadang2 kami gler gak...nak thu kenapa meh nak cerita.... kami berempat ni akan pasang radio kuat2 pas2 buat rumah macam disko dan pas2 menarilah ramai2 termasuk anak sedara aku sekali siti aisyah yang berumur 1 tahun 7 bulan... tapi kami  buat time ayah dan mak keluar pergi rumah tok wan lah.... kalau dia orang ada memang cari penyakit lah x pasal2 kena marah...hehehehe.......


aku suka masak.... kadang2 bila datang mood rajin aku macam2 aku masak... tapi yang aku x suka sangat bila orang komplen aku masak..... yang suka komplen aku masak ialah abang aku...... eeee geram betul..... banyak plak songeh dia..... kalau dia komplen lagi aku cakap masak ar sendiri or suruh bini mu masak.... tapi dia gak pernah puji aku pandai buat kuih karipap..... hehehehe... bangga siot first time abang puji...... bila balik je dari uum aku akan buat kuih karipap 2..... biasa lah dok kt uum mana boleh nak masak..... aku pun kuat komplen gak bila kakak dan mak aku masak..... mak aku cakap bila aku balik je mesti ada orang nak komplen dia  dan kakak aku masak..... pas2 mak aku cakap selama ni ayah dan adik2 aku x pernah pun nk komplen kalu dia masak termasin or tertawar...... aku pun jawablah sebab dia orang x reti masak.... hehehehehehe.... klu mak merajuk xnak masak sape lagi nak masak untuk dia orang.....


aku dengan mak aku macam kawan..... bila balik aku dengan mak aku suka bergosip dan bercerita apa yang berlaku kat rumah dan apa yang berlaku kat uum....... sekarang ni aku dipanggil mak cik sebab dah ada 2 orang anak sedara........ jangan cakap aku tua tau, itu just gelaran je...... aku suka sangat bermain dengan anak2 sedara aku 2..... bila cakap pasal dia orang mula perasaan rindu datang...... aku teringat lagi semasa awal sem tahun ni.... aku menangis nak tinggalkan anak sedara aku 2 sebab dah kenal balik uum...... kami dah rapat sangat sampai kakak aku cakap anak sedara aku 2 p ketuk bilik aku panggil cik2 nak ajak mai..... apa lagi menangis lagi aku dalam bas x kisah dah orang tengok pn....lantak ar orang nak cakap apa2 pn.....


aku ni suka makan... makanan yang paling aku suka ialah masak lemak ikan masin dengan nenas n gulai ketam... setiap kali balik rumah mesti aku akan  suruh mak aku masak walaupun aku pandai masak tapi nak gak makan masakan mak.....aku ni hantu durian, coklat dan aiskrim..... aku suka tengok cerita romantik2...... aku suka bau perfum minyak wangi far away dan vanila soft musk dari pada avon.... 2 lah minyak wangi kegemaran aku sekarang...kalau kat rumah aku suka tengok bulan dan bintang.....


apa yang aku x suka plak, aku x suka tengok lelaki pakai rantai..... aku x suka tunggu orang dan banyak lagi lah..... kalau cerita semuakan boring plak ko orang semua nk baca....


sampai sini je ko cerita tentang aku...... kalau ko orang semua nak tahu lagi pasal aku jadi lah kawan aku... hehehehehe....bye......





No comments:

Post a Comment